Witaj w Ciucholandzie, diggerze! W krainie, gdzie dostawy pełne są pereł, a kilogram tańszy od sztuki. Czekają tu na Ciebie drogie marki, rzadki wintydż, dobre jakości i modny casual. Wystarczy, że dołączysz do gry!
Zanim jednak wyruszysz na połów pereł, musisz wybrać klasę swojej postaci. Konkurencja nie śpi. Diggerzy zjechali się z całego świata, aby sprzątnąć Ci złoto sprzed nosa. Prawdziwi lumpeksowi poławiacze, zaklinacze i wyjadacze. Dlatego wybierz mądrze i pamiętaj o najważniejszej zasadzie lumpeksowej gry: żadnej litości. To zwycięzcy noszą kaszmir, a przegrani żują akryl.
Oto przed Tobą 6 klas postaci. Różnią się niemal wszystkim, ale łączy je głód zdobyczy. Każda z postaci posiada wyjątkowy zestaw skilli, czarów i Przedmiotów. Każda ma swoje mocne i słabe strony.
Poznaj je wszystkie i dokonaj wyboru. Wielki Połów zaraz się zacznie!
HANDLARZ ZAWODOWIEC
Rozpoznasz go. Jest jak wiking. Wpada po łup, na nic nie patrzy, bierze co w łapę wpadnie, bo sprzedaje na placu. Z małym narzutem, ale leci na ilość. Jego argumentem jest siła. Stawia na masę i wywieranie presji. Ma łokcie twarde jak głowę, nie pierdoli się w tańcu, chyba że ten taniec to pogo. Wtedy jest pierwszy na parkiecie.
Brakuje mu jednak charyzmy. Potrafi jedynie marudzić lumpenmamie, że towar się popsuł, narzekać na poziom sortu i zadowalać się podjebkami. Może jednak zdominować nawet kilku przeciwników bojowym okrzykiem, a i podczas targów z lumpenmamami skutecznie wywrzeć presję.
Dobry w działaniu zespołowym. Wykazuje cechy przywódcze. Potrafi być szybki, ale bez przesady i nie na długo. Może sporo udźwignąć i pokonać dłuższy dystans z pełnym obciążeniem.
PUNKTY (1-marnie, 2-tak se, 3-średnio, 4-nawet, 5-elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 3
Siła: 5
Czar: 2
Speed: 4
Smykałka: 3
STREETWEAROWIEC
Szybki zawodnik. Potrafi obskoczyć największą ilość lumpeksów w ciągu rundy. Nie ponosi kar z powodu złych warunków pogodowych. Wykazuje się sprytem i przebiegłością.
Ma Wykrywacz Fejków zainstalowany w ajfonie, przez który łączy się z siecią legit-checkerów, którzy dokonują identyfikacji i demaskują podróbki.
Łowi głównie marki, ale może rozszerzyć zakres identyfikacji poprzez zakup odpowiednich łatek. Ubiór dodaje mu czaru i choć zwykle poławia skrycie, potrafi nie tyle wywrzeć presję, co zrobić dobre wrażenie. Ułatwia to negocjacje z lumenmamami i wydobywanie pereł od NPC-ów.
Zaatakowany może odpłacić wiąchą albo stać się niewidzialny. Zwykle unika zbędnych walk.
Poznasz go po tym, że nosi streetwear: szerokie spodnie, buty z nazwą i Hoodie.
PUNKTY (1-marnie, 2-takse, 3- średnio, 4-nawet, 5- elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 4
Siła: 2
Czar: 3
Speed: 6
Smykałka: 4
WINTYDŻLOWERKA
Miłośniczka mody dawnej. Wyczulona na piękno. Ubrana tak, żeby babcia byłaby dumna. Ma oko do prawdziwych pereł.
Jest wyposażona w niebieską Torbę z IKEA, w której może pomieścić więcej pereł niż inne klasy. Potrafi rozpoznać uszkodzenia i je naprawić, dzięki Zestawowi do Naprawy. Umie odwracać uwagę outfitem, co daje jej plusy do inicjatywy. Może również użyć Kartę Owersajz, żeby podnieść wartość połowionej perły.
Gotowa jest kupić najbrzydsze chujostwo, jeśli dostrzeże w tym interes. Ma głowę do liczb i potrafi wyciągać duże marże z połowionych ubrań.
Przez wrażliwość i niską odporność na krzywdę traci w fizycznym starciu, ale może użyć wołania i wezwać sojuszników.
PUNKTY (1-marnie, 2-takse, 3- średnio, 4-nawet, 5- elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 4
Siła: 2
Czar: 5
Speed: 4
Smykałka: 5
DZIAD LUMPEKSOWY
Stary wiarus wojen lumpeksowych. Z niejednego lumpeksu perły brał. Pamięta jeszcze czasy świetności i zna techniki starej szkoły.
Jest mistrzem bajery, co daje mu przewagę nad każdą lumpenmamą. Umie odwracać uwagę niepozorną rozmową, zyskując plusy przy przejmowaniu pereł od innych graczy. Najpierw zacznie mówić do siebie pod nosem, ale nim się zorientujesz, jebaniutki już będzie z Tobą gadał. O wszystkim tylko nie o tym, co właśnie omijasz.
Małą siłę i szybkość rekompensuje sprytem. Potrafi również użyć swojej osobistej magii, w tym czaru woń, aby odpędzić innych graczy od lumpów. Ma gadane i przemyślane. Lumpeks postrzega jak szachownicę. Umie obserwować i wyciągać wnioski.
W rozszerzonym wyposażeniu posiada Okulary Peryskopy z plusami do rozpoznania i Laskę do Walki. Zdradza go dziadkowy outfit, nie może więc łowić w trybie incognito. Ma za to umiejętność podglądania innych graczy i odbierania im dopiero co wypatrzonych pereł.
PUNKTY (1-marnie, 2-takse, 3- średnio, 4-nawet, 5- elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 5
Siła: 1
Czar: 5
Speed: 2
Smykałka: 5
KUMOSZKA
Stała bywalczyni wielu lumpeksów. Przychodzi, kiedy ma czas, a czas ma zawsze. Zna się z wszystkimi i wszyscy ją znają. Motywuje ją nie tyle nagroda, co sama gra. Po prostu lubi być lepsza od innych.
Dzięki przyjacielskim relacjom z lumpenmamami zyskuje bonusy w inicjatywie. Ma dostęp do ukrytego za ladą towaru. Może zwracać złowione fejki i poznać Plan Dostawy. Dzięki temu nie musi pchać się pod drzwiami podczas otwarcia. Idzie prosto po skarby. Ukryte tam, gdzie słyszała, że są ukryte.
Kupuje towar najtaniej ze wszystkich klas. Choć nie ma głowy do liczb i literek, ma nosa do interesów i potrafi się targować, dzięki czarowi jojczenie zbijając ceny do niskich poziomów. Przez swoją oszczędność i przezorność może kupić każdego sztosa, nawet przynależnego do innej klasy.
Podczas dostawy używa amoku zakupów i zyskuje plusy do siły oraz speeda. Choć nie potrafi unieść w rękach zbyt dużo ekwipunku, może dużo unieść na sobie.
PUNKTY (1-marnie, 2-takse, 3- średnio, 4-nawet, 5- elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 4
Siła: 2
Czar: 4
Speed: 3
Smykałka: 4
KAŻUAL
Zwykły gracz bez określonej klasy. Nie posiada atutów ani specjalnych przedmiotów. Ma jednak wyjątkowy dar. Dar szczęścia. Dopisuje mu cholerne szczęście i częściej zyskuje dodatkowe bonusy od losu, jak 100 euro w kieszeni lumpa, porzucony fejk-fejk (oryginał, który inny gracz mylnie uznał za podróbkę), czy porzucony koszyk ze szmatami.
Unika konfrontacji i milcząco obserwuje, a jest w tym dobry. Potrafi wykorzystać zamieszanie i niepostrzeżenie dostać się do skarbu. Brak mu jednak rozeznania i rozpoznania, dlatego zdarza mu się rozminąć ze szczęściem.
Czarny koń każdych zawodów. Nigdy nie wiadomo, ile da mu los.
PUNKTY (1-marnie, 2-takse, 3- średnio, 4-nawet, 5- elegancko, 6-zajebiście)
Spryt: 3
Siła: 3
Czar: 3
Speed: 3
Smykałka: 3
Jeśli już zdecydowałeś/aś, czy walczyć o lumpeksowe perełki siłą, czy może sprytem, wrodzonym urokiem, czy bezczelnością – podziel się swoim wyborem w komentarzu, aby inni gracze mieli pojęcie, na co się porywają, stając z Tobą w szranki.
Powodzenia, Idący na Dostawę. Pozdrawiam Was i niech lump się nad Wami zlituje.
Wielki Połów właśnie się zaczął!
Tekst tak dobry jak grafiki :3 Majstersztyk
Rano na dostawie a wieczorem grałabym i przy stole!
P. S.
Czytając przeszło mi przez myśl żeby wydrukować karty i dorobić zasady 😀
otworzę zbiórkę na kickstarterze xD
Padłam na kolana !
Miszczu !
dzięki 🙂